Τι είναι το CrossFit

Print

Το CrossFit αποτυπώνεται επιστημονικά ως «Υψηλής έντασης συνεχώς μεταβαλλόμενη λειτουργική προπόνηση», παρ’ όλα αυτά το CrossFit δεν αποτελεί ένα πρόγραμμα προπόνησης σταθμών (circuit training) ή ένα πρόγραμμα λειτουργικής προπόνησης (functional training). Αντίθετα αποτελεί μια φόρμουλα που χρησιμοποιεί ασκήσεις όπως οι αρμονικά επαναλαμβανόμενες κινήσεις (Mono-structural conditioning movements όπως το τρέξιμο, το σχοινάκι, κ.α.), η γυμναστική εδάφους και ενόργανη γυμναστική (body weight movements & gymnastics – ελεύθερα καθίσματα, κάμψεις, έλξεις κ.α)καθώς και η άρση βαρών (weightlifting- μετακινήσεις φορτίων). Οι κινήσεις που κάνουμε είναι φυσικές προεκτάσεις της κανονικής ανθρώπινης δραστηριότητας, επομένως τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο ασφαλής.

Το κύριο μέρος της προπόνησης μας ονομάζεται Πρόγραμμα και είναι σύντομο αλλά με μεγάλη ένταση. Μέσα από τον μηχανισμό της προπόνησης υψηλής έντασης έχουμε οφέλη και στον αερόβιο μηχανισμό χωρίς να θυσιάζουμε τη δύναμη, την έκρηξη, την επιδεξιότητα κλπ. Παράλληλα, ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι ότι οι συνεχώς μεταβαλλόμενες ασκήσεις αυξάνουν τη λειτουργικότητα δίνοντας στο σώμα συνεχώς καινούργια μοντέλα κίνησης και κάνοντάς το να μην δουλεύει συνεχώς τα ίδια κινητικά πρότυπα. Το Πρόγραμμα πραγματοποιείται σε ολιγομελή τμήματα κι έτσι θα βρείτε συντροφικότητα στην ομάδα μας μέσω των workouts που είναι σπάνιο σε κάθε γυμναστήριο οπουδήποτε

Το Προγραμμα αλλάζει καθημερινά με τις ανάλογες κλιμακώσεις βάσει του επιπέδου φυσικής κατάστασης του κάθε αθλούμενου. Στόχος η βελτίωση και των 10 χαρακτηριστικών που ορίζουν το επίπεδο της φυσικής κατάστασης, οι οποίες σύμφωνα με τη θεωρία του CrossFit είναι:


1.Δύναμη (Strength)

Η ικανότητα να κινήσει ο αθλητής μεγάλο βάρος, να υπερνικήσει μεγάλη αντίσταση

2.Ισχύς (Power)

«Εκρηκτικότητα», η ικανότητα του αθλητή να ασκήσει μέγιστη τελική δύναμη σε ελάχιστο χρόνο

3.Ταχύτητα (Speed)

Η ικανότητα ελαχιστοποίησης του χρόνου εκτέλεσης «κύκλου» κινήσεων

4. Καρδιοαναπνευστική αντοχή (Cardiovascular Endurance)

Η ικανότητα του σώματος να καταναλώνει και να επεξεργάζεται το οξυγόνο

5.Σθένος (Stamina)

Η ικανότητα του σώματος να αποθηκεύει, να παράγει, και να διαχέει ενέργεια αποτελεσματικά

6.Ευκαμψία (Agility)

Η ικανότητα του αθλητή να ελαχιστοποιεί τον χρόνο μετάβασης από μια «γραμμή κίνησης», σε άλλη

7.Ευλυγισία (Flexibility)

Η ικανότητα του αθλητή να έχει μέγιστο βεληνεκές κίνησης στις αρθρώσεις του

8.Συντονισμός (Coordination)

Η ικανότητα του αθλητή να «συντονίσει» πολλαπλές διακριτές σωματικές κινήσεις σε μια αρμονική κίνηση

9.Ισορροπία (Balance)

Η ικανότητα του αθλητή να ελέγξει αποτελεσματικά το κέντρο βάρους του σώματος του

10.Ακρίβεια (Accuracy)

Πολλές φορές χρειάζεται να επιστρατεύσετε κάποια από τα προηγούμενα ή και όλα μαζί αναπάντεχα στην καθημερινότητά σας. Εμείς επιδιώκουμε να σας προετοιμάσουμε για το απρόοπτο και το άγνωστο. Υπάρχει μία ισχυρή, αλλά εσφαλμένη, αντίληψη ότι κάθε άθλημα απαιτεί μια ξεχωριστή φυσική κατάσταση. Το Crossfit βελτιώνει τις επιδόσεις κάθε αθλητή σε οποιοδήποτε άθλημα.

Οι ανάγκες σας και οι ανάγκες ενός αθλητή διαφέρουν μόνο σε βαθμό, όχι στο είδος. Η αυξημένη ικανότητα (fitness) είναι σημαντική τόσο για τους καλύτερους αθλητές του κόσμου όσο και για τον μέσο άνθρωπο.
Το Crossfit έχει δοκιμάσει τις μεθόδους του σε άτομα που ακολουθούν καθιστική ζωή, με υπερβολικό βάρος και ηλικιωμένους και βρέθηκε να πληρεί την ίδια επιτυχία με τους επαγγελματίες αθλητές. Αν το πρόγραμμά μας λειτουργεί εξίσου καλά για έναν επαγγελματία ποδοσφαιριστή και έναν υπέρβαρο, τότε αυτό θα λειτουργήσει και για σένα.

Οι προπονητές είναι συνεχώς κοντά σας, παρέχοντας εξατομικευμένες συμβουλές ώστε να πετύχετε τους στόχους σας. Κύρια δική μας επιδίωξη είναι η ομάδα μας να απαρτίζεται από ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να βοηθούν ο ένας τον άλλο, να επικροτούν την επιτυχία του συναθλητή τους και να αναγνωρίζουν την σκληρή δουλειά του, προάγοντας τον ευγενή ανταγωνισμό που βοηθά να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό.

Το μέγιστο όφελος από την μέθοδο Crossfit επιτυγχάνεται σε 2-3 μέρες την εβδομάδα, 30-45 λεπτά την ημέρα. Αυτή είναι η καλύτερη δυνατή συχνότητα, αν και αυτοί που δραστηριοποιούνται σε άλλα αθλήματα μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα τους ανάλογα. Σε 2 - 4 εβδομάδες θα αρχίσετε να βλέπετε αλλαγές στο σώμα σας και να αισθάνεστε τη βελτίωση στη στάση σας, την διανοητική οξύτητα, την ικανότητα να μετακινήστε και την ικανότητα να ανταποκρίνεστε στο στρες. Θα αισθανθείτε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη προπόνηση που έχετε κάνει. Το πρόγραμμα σας θα αρχίσει με την εκμάθηση των βασικών κινήσεων (INTRO), και θα βασιστεί σε αυτές μέχρι να είστε έτοιμοι για την προπόνηση της ημέρας (WOD). Δεν απαιτούνται δεξιότητες ή αθλητικές ικανότητες για να λάβεις μέρος. Οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετάσχει και όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.

FaLang translation system by Faboba